HASTA TAŞIMA, KARŞILAMA VE YÖNLENDİRME VE DANIŞMA HİZMETLERİ
Hastane idaresinin koyduğu kurallar çerçevesinde, hastalara ve hastane sağlık personeline hasta başvurusundan taburcu olana kadar olan işlemlerde yardımcı olmak, hastaları, refakatçileri, hasta ziyaretçilerini karşılamak, doğru bilgilendirme ve yönlendirmelerini sağlamak, hizmet almalarına yardımcı olmak, gerektiğinde götürülmesi gereken yere taşımak ya da gitmesine yardımcı olmak, gerektiğinde hastaya tetkik, tedavi ve diğer işlemler sürecinde eşlik etmek gibi, işlerin yürütülmesini sağlayan görevlidir.
Teknolojinin ve hasta sayısının giderek artmasına bağlı olarak hastane ortamları gerek fiziksel gerekse fonksiyonel olarak kompleks yapılar halini almıştır.
Bu kompleks yapılar içerisinde, hasta tanı ve tedavi sürecinde gerçekleşen yatış, operasyon, laboratuar ve radyoloji hizmetleri birbirlerinden farklı alanlarda hizmet vermek zorunda kalmaktadır.
Özellikle ülkemizde son yıllarda artan hasta sayısının yaratmış olduğu kalabalıklar hastane içinde gerçekleşen bu süreçleri, hastane ortam ve koşulları ile süreçleri bilen birileri tarafından yerine getirilmesinin zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır
Özellikle acil servislerde yaşanan yoğun hasta başvurusu ve bunların yarattığı psikososyal sorunlar karşısında, hastane ve sağlık ortamı ile ilgili bilgi sahibi, acil ve ajite hasta ve hasta yakınları karşısında nasıl konuşması ve davranması konusunda eğitim almış çalışanlara ihtiyaç vardır..
Genellikle bu işe başlamadan önce herhangi bir sağlık bilgisi olmayan bu personellerin, yaptıkları iş sırasında hastalara zarar vermemesi için standart bir eğitimden geçirilmesi şart gözükmektedir.
Önem Verdiğimiz Konu Başlıkları
Hastanenin Genel İşleyiş ve Yapısı
Etik ve Hasta Hakları
Hasta ve Çalışan Güvenliği
İletişim
Hasta ve Hasta Yakınları İle Etkili İletişim
Hasta Memnuniyeti
Hasta Memnuniyeti İle İlgili Yasal Düzenlemeler
Hastanın Memnuniyetini Etkileyen Faktörler